30 December 2009

Penyeluk Saku Tua(kisah benar)


hm.. baru je dpt panggilan dari umi, tgk2 umi xde rumah.
nk tau jgk pegi mane, maka kol lah umi kul 12.50 tengahri gitu,
tunggu2 pnye tunggu, xangkt2 jugak..
pastu kemudian umi kol balik, tnye lah umi,
duk mane?
nk balik bile?
umi ckp duk wisma persekutuan, nk buat ic.
"aik nk buat ic plak dah? buat ape?" bisik aku kat nset...
"camnie, pagi tadi mase umi g pasar, ad org buat keja..." umi gtau..
maka abislah sume ic,lesen memandu, kad2 bank, duit2..
dahla baru g gadai brg kemas rm1k+.
suspek plak, umi ckp ad makcik tua bertudung labuh,
umi perasan duk ekori umi...
mungkin dia lah buat kerjaa..
haa..
saje nk share2 nie..
tempat kena plak, kat Pasar Siti Khadijah Kota Bharu..
zaman skang mmg xleh percaya jek dari outfit,
mmg xdinafikan sesetengah org mmg betol2.

gambar sekadar hiasan
tapi segelintir golongan y menyalah gunakan outfit camnie..
pastu rabu lepas, membe aku kena curik moto dekat masjid mustakim dekat guchil,
sian die..hehe
die pegi masjid, semayang isyak, kuar2 je da ilang moto..
dah serabuk kepala..
aku mitak2 la org y curik tu,dibukakan hati tuk bg balik..
xtau la kot2 dah lupa diri dpt tgk duit rm1000
kepada y membaca, jadikan sebagai peringatan..
tempat mane2 pon same aje..
selagi ad owg jahat, xlekang tgk org lalai cket..
so berhati2 lah sebelom anda jadi mangsa ^_^

8 comments:

missiesya said...

kalu penyeluk saku yg btul..
hehe.
msh mampu tersenyum smbl mncuri dmpet?
hehe

zella said...

ade member kena toreh hand bag time berebut2 naik bus...xsedar langsung... habis semua hilang...xtau mcmane org tu buat...
byk taktik penyeluk saku skrg...

Olak said...

huhu...btol2. org kate nk seribu daya. sebab die nak, die usaha btol2. mmg dpt.. tpi usaha dia tu dijalan di salah..

ainaa.leogirl said...

skunk mmg meluas bende nieyhh...
becarefull k...

leen hussain said...

macam-macam sekarang yee...

Olak said...

ainaa:huhu..mmg dah kena dah. tapi enough lahh... and enough is enough

ps;/ kaw umah ainaa tu mmg bnyk kes pecah umah..hehee..lagi becarefull...

ainaa.leogirl said...

ha???
taw ke rmh ainaa kat ne?????
mmg pown.......
rmai lanun snie........
huhu...........

Kujie said...

ada lakun semula ye