11 March 2009

Al Kisah Lembu Dan Ayam

Al Kisah Lembu Dan Ayam 

Pada satu hari ayam dan lembu sedang berbincang tentang perihal masing-masing.

Ayam: Manusia nie memang pentingkan diri sendiri

Lembu: Kenapa pulak dengan kau ni Ayam?

Ayam: Aku nie hari-hari bertelur, hari-hari bertelur. Aku cadanag naklah jugak dapat  
  anak 2,3 ekor. Orang kate jadi waris aku bile aku dan mati nanti. Tapi menusia nie  
  memang tak berhati perut hari-hari diorang makan telur aku, macam mana aku nk 
  dapat anak?

Lembu: Alah, kau punye masalah kechik jer!

Ayam: Maksud ko?

Lembu: Aku nie kalu difikirkan naisb aku lagi malang kau tau. Rasa nak bunuh diri pun  
  ada. Bayangkan hari-hari manusia minum susu aku, tapi sorang pun tak pernah 
  panggil aku MAK!!

Ayam: @#$%^&*

P/S: moral of the story, hormati dan hargailah mak@umi@mama@mom Anda!!

  Karya,
  Olak329@yahoo.com
  5Pdg

No comments: